Marketing internetowy – case studies

Marketing prowadzony za pośrednictwem internetu to coraz częściej wykorzystywane przez specjalistów narzędzie. Daje ono bowiem dostęp do szerokiego grona odbiorców i pozwala stargetować reklamy tak, aby dotarły do jak najszerszego grona odbiorców. Podobnie jak w przypadku każdego rodzaju marketing również tutaj warto poznać przykłady dobrze przeprowadzonych kampanii internetowych, na których można się wzorować i z których warto czerpać inspiracje. Oto kilka pozytywnych i negatywnych przykładów prowadzenia różnorodnych działań marketingowych w internecie.

Przykłady pozytywne

Źródło zdjęcia: www.glamour.pl

Wśród pozytywnych przykładów na to jak prowadzić marketing internetowy warto wymienić akcję ŠKODA z 2016 r., która nakręciła serial Zakręcone. Były to krótkie komediowe scenki, które działy się w samochodzie. W seriali zatrudniono znane polskie aktorki: Agnieszkę Więdłochę, Magdalenę Różczkę i Katarzynę Bujakiewicz, a zabawna fabuła i dialogi sprawiły, że serial podbił serca internautów. Podobną formę reklamy zastosowało także Allegro stając się sponsorem filmów Tomasza Bagińskiego Legendy Polskie, które przedstawiały uwspółcześnione wersje polskich legend. Zarówno jednak jak i druga akcja przyczyniła się w dużej mierze do kreowania pozytywnego wizerunku obu firm.

Wśród pozytywnych przykładów marketingu internetowego należy także wymienić te firmy, które osiągają wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie strony to obecnie jeden z podstawowych elementów marketingu online, którego żadną miarą pominąć nie można. Poszukując pozytywnych przykładów na pozycjonowanie lokalne warto kliknąć w link – pozycjonowanie kraków. W zasadzie każda firma w TOP10 może posłużyć jako pozytywny przykład na pozycjonowanie stron, trudno tutaj podać konkretne case study.

Źródło zdjęcia: www.bestmobile.pl

O wiele łatwiej natomiast jest podać przykład działań w social media, które zasługują na uwagę. Tutaj warto wspomnieć o fanpagu Serca i Rozumu dwóch bohaterów stworzonych dla Oragne, choć firma nie wydaje już reklam z tymi dwiema postaciami to jednak ich fanpage nadal gromadzi ogromną rzeszę fanów.

Zabawne filmy i wpisy opierające się na dwóch różnych podejściach do życia i często abstrakcyjnych pomysłach na wyjaśnianie codziennych spraw, sprawiają, że poszukując przepisy na ciekawy fanpage warto zainspirować się właśnie Sercem i Rozumem.

Przykłady negatywne

Jak nie prowadzić działań marketingowych pokazał ostatnio przykład fanpage marki Tiger, gdzie z okazji 1 sierpnia, czyli daty wybuch Powstania Warszawskiego ukazał się wpis „Chrzanić to co było, ważne to co będzie”. Marka do tej pory musi tłumaczyć się z tego wpisu, a pracownicy agencji za niego odpowiedzialni zostali zwolnieni. Maspex (producent Tigera) zwolnił także agencję i usunął profil Tigera.

Źródło: https://marketingprzykawie.pl

Dodaj komentarz