Pierwsze dziesięć miejsc w wynikach wyszukiwania to dążenie wielu firm i sklepów online, jak pokazują badania osoby, które poszukują danego produktu czy usługi najczęściej odwiedzają właśnie pierwszą dziesiątkę linków, które wskaże im wyszukiwarka i na tej podstawie dokonują decyzji o zakupie. Dlatego też osiągnięcie tak zwanego TOP10 znacznie zwiększa szanse, że klient zainteresuję się ofertą danej firmy. Nie dziwi zatem, że firmy starają się, aby ich strona znalazła się wśród pierwszych dziesięciu wyświetlanych przez wyszukiwarkę pozycji. Działaniami, które to umożliwiają jest pozycjonowanie strony www oraz kampania linków sponsorowanych.
Pozycjonowanie to proces uzyskiwania dla strony wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania na określone fraz kluczowe. Jest to proces skomplikowany i wymagający działań na wielu polach, dlatego też znaczna część firm decyduje się na skorzystanie z usług profesjonalnych firm zajmujący się SEO, więcej na temat oferty tego typu firm można przeczytać na stronie – brandbay.pl/pozycjonowanie-stron-seo.
Uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania zależy od szeregu różnorodnych czynników. Pierwszym z nich jest prawidłowa budowa strony www. Już na etapie jej projektowania powinna ona być tak skonstruowana, by nie było w niej zbędnego kodu, by strona szybko się ładowała i by posiadała wersję mobilną, czyli była tak zbudowana, aby prawidłowo wyświetlała się na smartphonach i tabletach. Zdjęcia powinny być atrakcyjne, ale także zopytmalizowane tak, by nie spowalniały działania strony i by były widoczne od razu po wejściu na stronę, a nie ładowały się przez dłuższy czas.
Kolejnym elementem jest odpowiednia zawartość tekstowa strony. Powinna ona być przygotowana tak, by odpowiadała na wszystkie pytania potencjalnego klienta, powinna zachęcać do zakupu czy skorzystania z usług. Ważne jest, aby zawierała obszerne informacje na temat profilu działalności firmy, mówi się, że tekst nie powinien być krótszy niż 500 znaków, ale w rzeczywistości powinno być to przynajmniej 1500 znaków, ponadto tekst na stronie powinien także zawierać słowa kluczowe, na które strona ma być wyświetlana w wynikach wyszukiwania. Słowa te powinny jednak zostać tak wplecione, aby tekst nadal brzmiał naturalnie, nie powinien on także być zbyt przesycony tym słowami, powinien bowiem brzmieć naturalnie i być przygotowywany pod odbiorcę, a nie pod roboty Google.
Wprowadzenie strony do pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania może zająć nawet kilka miesięcy, chcąc uzyskać szybkie efekty warto pomyśleć również nad kampanią AdWords, która pozwoli wyświetlić stronę na pierwszych trzech miejscach w wynikach wyszukiwania (lub na ostatnim na pierwszej karcie wyników), jednak należy pamiętać, że część internautów świadoma, że pierwsze linki oznaczone jako reklama są wynikiem płatnych działań, omija je klikając jedynie te linki, które znajdują się poniżej linków sponsorowanych. Dlatego też dążąc do wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania najlepiej jest skorzystać z obu tych narzędzi tj. pozycjonowania i kampanii AdWords.