Kampanie Google Ads są jedną z popularniejszych możliwości reklamowania strony. To, co w szczególności zachęca do tego, aby skorzystać z tego systemu to na pewno fakt, że najprostszą kampanię o absolutnie podstawowych ustawieniach można tak naprawdę stworzyć w kilka minut. Ogromną zaletą systemu jest fakt, że reklamy mogą się zacząć wyświetlać niemalże od razu po ich stworzeniu, zatwierdzeniu i doładowaniu budżetu. Jednocześnie, Google Ads jest systemem rozbudowanym, który daje możliwość tworzenia kampanii różnego rodzaju, generowania reklam o różnych formatach, nawet tych bardzo rozbudowanych i wielowątkowych. Jednocześnie, system jest bardzo przyjazny i przejrzysty, co również przemawia na jego korzyść. Za pewne więc wiele osób zastanawia się, czy uda się im na własną rękę zmierzyć się ze stworzeniem kampanii reklamowej w tym właśnie narzędziu.
Tworzenie kampanii oraz dostępne możliwości
Można się zastanowić, czym tak naprawdę w praktyce jest najprostsza reklama z możliwych. W kontekście Google Ads będzie to reklama w formacie tekstowym, jaką przypiszemy do słowa/ słów kluczowych w ramach kampanii w sieci wyszukiwania. Sieć wyszukiwania to nic innego jak niewielkie reklamy, które wyświetlają się gdzieś w sąsiedztwie organicznych wyników wyszukiwania w Google- nad nimi, z ich prawej strony lub u dołu strony. Ten typ kampanii jest uważany za najtańszy, ale też najbardziej konkretny. W taki sposób reklama w biznesie pozwala nam dotrzeć do użytkowników, którzy być może weszli do wyszukiwarki z motywacją zakupową i wpisali tam konkretną frazę, na którą wyświetliła się im reklama naszej firmy.
Jednakże, Google Ads daje nam o wiele więcej możliwości. Mowa tutaj chociażby o kampaniach graficznych, które mogą być wyświetlane użytkownikom przeglądającym strony partnerskie Google. Jeszcze inną możliwość stanowi remarketing, a więc powtórny marketing na użytkownikach, którzy już raz odwiedzili naszą stronę, a których ciasteczka zostały zapisane, aby umożliwić nam ponowne do nich dotarcie z przekazem reklamowym. Ciekawą możliwością są specjalne kampanie produktowe dedykowane sklepom internetowym, a także różne rodzaje reklam emitowane w serwisie You Tube.
Na co się zdecydować?
Można oczywiście zacząć od najprostszej kampanii na start, można nawet spróbować stworzyć ją samodzielnie, ale też można po czasie poprosić, aby jakaś doświadczone firma wykonała dla nas audyt kampanii adwords. Czasem jednak ogrom różnych możliwości sprawia, że nie możemy się zdecydować, jakie rozwiązanie okaże się najlepsze. Wtedy, najlepszą decyzją jest skontaktowanie się z agencją reklamową, która ma specjalistyczną wiedzę oraz doświadczenie. Pomoże nam ona dopasować typ kampanii i format reklam do celu, jaki chcielibyśmy osiągnąć. Specjaliści doradzą nam, jaki budżet pozwoli nam na najkorzystniejszy zwrot z inwestycji. Zamówienie usługi zaprojektowania oraz prowadzenia kampanii w Google Ads z pewnością będzie dla nas stanowiło sporą oszczędność czasu.