W przypadku wielu działalności gospodarczych znacznie bardziej trafnym rodzajem kampanii reklamowej jest ta o zasięgu lokalnym. Zazwyczaj jest tak w przypadku firm, które świadczą usługi na rynku lokalnym i nawet nie mają fizycznej możliwości obsługiwania klientów z całego kraju. Automatycznie, taka reklama może być tańsza, głównie ze względu na fakt, że dociera do mniejszej ilości odbiorców. Dodatkowo, ograniczony obszar może nam dostarczyć pewnej konkretnej liczby odbiorców, a jeśli naszym zdaniem jest ich zbyt mało- wówczas trzeba pomyśleć o tym, aby poszerzyć teren, na którym świadczymy usługi, gdyż dalszy rozwój na wcześniej zdefiniowanym terenie nie jest już możliwy.
W jaki sposób działać lokalnie?
Bardzo dobrym pomysłem jest pozycjonowanie lokalne. Podczas projektowania takiej kampanii już na etapie doboru poszczególnych słów kluczowych, skupiamy się na ich popularności i wyszukiwalności na danym terenie- na przykład w obrębie danego miasta. Możemy więc oszacować, jakie jest zainteresowanie użytkowników na obszarze, na którym potencjalnie chcielibyśmy się reklamować. Drugą ważną rzeczą jest otoczenie konkurencyjne- także i przy pozycjonowaniu ta konkurencja ze strony innych firm o podobnym profilu działalności ma spore znaczenie, gdyż wpływa na cenę świadczenia usługi. Im większa konkurencja tym trudniej dostać się do top 10 na wysoką pozycję, a więc oznacza to większy nakład pracy, jaką trzeba włożyć w świadczenie usługi. Więcej szczegółów zobaczysz tutaj: https://brandbay.pl/pozycjonowanie-stron-seo
Lokalne promowanie biznesu
Można się śmiać z rozdawania ulotek na ulicy, ale to też jest pewna forma typowo lokalnej reklamy, gdzie na szybko chcemy złowić przypadkowe osoby z ulicy, które mogłyby chcieć odwiedzić nasz lokal. Jeśli jednak mówimy o reklamie w sieci, możemy udzielać się i reklamować na różnego rodzaju portalach, które związane są z naszym miastem czy powiatem. Tym samym możemy informować o takiej firmie jak nasza i zachęcać do tego, aby mieszkańcy skusili się na wizytę w jej siedzibie. Na pewno bardzo pomocne jest stworzenie wizytówki naszej firmy w Mapach Google. Możemy tam umieścić wszelkie podstawowe informacje o działalności, a użytkownicy będą mogli dodawać tam swoje własne opinie. Do naszej dyspozycji pozostają także różnego rodzaju portale tematyczne, w których na bieżąco publikowane są materiały i artykuły. Możemy zamówić artykuł sponsorowany na takim portalu, co pozwoli nam dotrzeć do naprawdę wielu osób. Znowu- mogą to być także portale, które mają charakter lokalny. Dodatkowo, możemy też wyszukiwać różnego rodzaju katalogi tematyczne, gdzie warto dodać wizytówkę swojej strony. Pamiętajmy jednak, aby były to wartościowe miejsca, które faktycznie są odwiedzane przez prawdziwych ludzi, a nie tylko przez roboty. Postarajmy się postawić na jakość, a oprócz korzyści, jakie niesie pozycjonowanie, uda się nam uzyskać także korzyści w budowaniu wizerunku marki i w zwiększaniu popularności lokalu.