Wpływ ceny na sukces sprzedażowy

Jednym z nieoczywistych wskazań dla osób prowadzących biznes jest podniesienie ceny swojego produktu, aby wzmocnić jego sprzedaż. Warto jednak uważać na to jak bardzo podnosimy cenę, gdyż czasem cena może się jednak okazać zaporowa (ostatnio przekonał się o tym Apple, który ma problemy ze sprzedażą swojego flagowego produktu – iPhoneX).

Cenę możemy podnosić i obniżać w zależności od potrzeb, warto nie bać się za bardzo testowania zmian cen, ale robić to umiejętnie, zdając sobie sprawę z potencjalnych korzyści i ryzyka związanego ze zmianą ceny (w górę i w dół).

Niska cena może nam pomóc w marketingu w ten sposób, że ludzie będą sobie przekazywali informację o tym, że mamy naprawdę 'dobre’ ceny. Jednocześnie jednak ludzie mogą się obawiać, że towar nie jest najlepszej jakości.

Wysoka cena danego produktu może wskazywać na jego jakość (wykonanie) oraz popularność (chęć posiadania, dobro luksusowe). Jednocześnie ludzie mogą niechętnie wydawać więcej na dany produkt.

W zależności od ceny naszego produktu, powinniśmy też dostosować w związku z powyższym rodzaj marketingu.